Livrare

Livrarea Comenzilor și Retururi

Condițiile de livrare ale produselor sunt:

EXW comerciant - pentru toate comenzile pentru care cumpărătorul plătește transportul.

CPT Adresa de Destinație - pentru toate comenzile care au transport gratuit.

În conformitate cu prevederile INCOTERMS 2020:

EXW - Ex Work / Franco Depozit = înseamnă că vânzătorul pune mărfurile la dispoziție sau are bunurile gata de colectare la sediul firmei sau într-un alt loc desemnat de acesta (de ex. atelier, fabrică, depozit, uzină etc.), la data convenită. Cumpărătorul plătește toate costurile de transport și poartă, de asemenea, riscurile pentru aducerea bunurilor la destinația lor finală. Produsele și riscurile se transferă cumpărătorului, inclusiv plata transportului și costul asigurării de la poarta vânzătorului, în momentul în care produsele ies pe poarta vânzătorului. Acest termen introduce obligația maximă cumpărătorului și obligația minimă a vânzătorului. Vânzătorul nu încarcă marfa în vehiculele de colectare și nu îndeplinește formalitățile de export. În cazul în care vânzătorul încarcă bunurile, el o face pe riscul și costul cumpărătorului. Dacă cumpărătorul dorește ca vânzătorul să fie responsabil pentru încărcarea la plecare și să suporte riscul și toate costurile de încărcare, acest lucru trebuie menționat clar prin adăugarea de formulari explicite în acest sens în contractul de vânzare. Dacă cumpărătorul dorește asigurarea suplimentară a mărfii pe durata transportului (asigurare Cargo), acesta trebuie să specifice clar acest lucru, costurile de asigurare fiind suportate de cumpărător.

CPT - Carriage Paid To / Transport plătit până la (locul de destinație) = înseamnă că vânzătorul plătește pentru transportul mărfii la destinația convenită. Riscurile de pierdere sau de deteriorare a mărfii, precum și orice alte cheltuieli suplimentare cauzate de evenimente care au avut loc după ce marfa a fost predată cărăușului trec de la vânzător la cumpărător în momentul în care marfa a fost predată cărăușului. În cazul în care pentru transportul mărfii se folosesc cărăuși succesivi, riscurile trec de la vânzător la cumpărător în momentul în care marfa a fost predată primului cărăuș. Termenul CPT implică obligația vânzătorului de vămuire a mărfii pentru export.

"Cărăuș" înseamnă orice persoană care, într-un contract de cărăușie, se angajează să transporte sau să faciliteze procurarea de mijloace de transport pe cale ferată, șosea, aer, mare sau transport naval intern sau o combinație de asemenea căi de transport.

Metode de livrare

Produsele comandate se livrează utillizând următoarele metode de livrare:

  1. Ridicare de la depozitul, showroomul sau sediul nostru.
  2. La solicitarea expresă a cumpărătorului, prin Fan Courier Express - pentru București și provincie, cu posibilitatea de livrare în zilele de Luni până Sâmbătă și, opțional și contra cost, cu deschiderea coletului.
  3. Alți curieri, la solicitarea expresă a cumpărătorului.

Metoda de livrare standard a comenzilor

Metoda de livrare standard acceptată de noi este Ridicare de la Depozitul Comerciantului sau de la Punctul de Lucru al Comerciantului cel mai apropiat de consumator (Incoterms 2020: EXW - Ex-Work / Franco / La Poarta Depozit, Punct de lucru sau magazin) sau, atunci când este disponibilă, trimitere poștală în sistem neprioritar prin Poșta Română (Incoterms 2020: FCA - Free Carrier / Franco Poșta Română) cu termen de livrare în 5-7 zile lucrătoare.


În cazul în care consumatorul optează explicit pentru o altă modalitate de livrare (transport prin firme de curierat, poștă rapidă, curier propriu etc.), consumatorul împuterniceşte comerciantul să includă acest serviciu într-un Contract Auxiliar de Prestări Servicii de Curierat încheiat de comerciant cu o terță parte (poştă, firmă de curierat etc.) prin care să poată furniza acest serviciu. Consumatorul îi dă comerciantului în mod expres acordul prealabil pentru prestarea serviciilor de transport în momentul lansării comenzii şi ia cunoştinţă că îşi pierde dreptul de retragere din acest contract auxiliar după executarea completă a acestor servicii de curierat de către comerciant sau partea terţă.

În cazul retragerii din contract, costurile suplimentare aferente livrării produsului, în cazul în care consumatorul a ales în mod explicit un alt tip de livrare decât livrarea standard oferită de comerciant, cad în sarcina consumatorului. Aceste costuri vor fi calculate pe baza listelor de prețuri standard ale firmei de curierat care a prestat acest serviciu, valablie la data prestării acelui serviciu.

Transport Gratuit

Transportul efectuat printr-o altă metodă de livrare decât metoda de livrare standard, se oferă gratuit ca facilitate (bonus) numai pentru cumpărăturile finale, care nu se returnează.

În cazul în care cumpărătorul își se exercită dreptul de retragere, costul transportului aferent livrării de la comerciant către consumator a bunurilor care urmează a fi returnate, în cazul în care consumatorul a ales în mod explicit un alt tip de livrare decât livrarea standard oferită de comerciant, cade în sarcina consumatorului.

Transportul gratuit se oferă numai pentru comenzile care depășesc valoarea minimă indicată pe site, după aplicarea tuturor reducerilor și fără a se lua în considerare prețurile pentru servicii și/sau alte taxe.

Pentru produsele vândute care fac parte din categoriile de aparate electrocasnice de folosință îndelungată și mobilier, dar si pentru alte produse de dimensiuni sau greutăți mari, taxa de livrare se aplică in functie de volumul / greutatea produselor din comandă, indiferent de valoarea comenzii, și diferă de la o categorie la alta. Taxa de livrare se va aplica și va fi vizibilă în coș, inclusiv pentru comenzile care conțin și produse aflate în promoție cu transport gratuit.

Pe langa taxa volumetrică, produselor li se adaugă taxele de livrare pe regiune și pe zonă, care variaza în funcție de zona geografică. Aceste taxe se cumulează.

Transportul gratuit se oferă numai pentru localitățile din aria de acoperire a curierului desemnat, pentru care nu se percepe taxa de kilometri suplimentari.

Transportul gratuit NU se aplică produselor la care raportul preț / greutate sau preț / volum este foarte mic, adică NU se aplică produselor ieftine și grele, de exemplu: saci cu pământ, saci cu hrană pentru animale etc.

Opțiune ”Deschidere colet”

Opțiunea de deschidere a coletului la livrare este valabilă numai la cerere, contra cost. și este disponibilă numai de la curierii care oferă acest tip de serviciu.

În cazul în care doriți deschiderea coletului la livrare, se va percepe o taxă suplimentară, în funcție de firma de curierat, care se va adăuga la taxa de transport, inclusiv în cazul în care beneficiați de transport gratuit. Această taxă se va adăuga ca poziție separată pe factură sau bonul fiscal.

Curierul care efectuează livrarea NU este autorizat de către comerciant să permită cumpărătorului deschiderea coletelor înainte de semnarea de livrare, ci doar ulterior semnării de primire și achitării eventualei contravalori. Conținutul coletului se poate inspecta doar vizual, pentru a se confirma acesta conține produsele comandate și că acestea au sosit intacte, fără deteriorări.

Reclamații

La primirea coletului, vă rugăm ca în prezența curieruluiverificați integritatea ambalajului, precum și disponibilitatea certificatului de garanție și a documentelor fiscale, din plicul lipit pe colet. Solicitați curierului să aștepte până verificați integritatea ambalajului și a conținutului, în cazul opțiunii de deschidere colet. Curierul este obligat să aștepte inspectarea vizuală a coletului la predarea-primirea acestuia.

Mențiunile cu privire la eventualele probleme privind integritatea și/sau conținutul unor colete le puteți face doar în momentul livrării, pe AWB (formularul de recepție specific companiei de curierat) sau se întocmește un proces verbal de constatare, împreună cu curierul. În cazuri severe se poate refuza integral primirea și plata coletului. Orice reclamații ulterioare, cu privire la aceste aspecte, sunt nule.